Viename iš brėžinių nurodyta, kad tai Liudos Buragaitės 1951 m. diplominio darbo projektas (vadovas Feliksas Bielinskis, įvertinimas – puikiai). Projektas išraiškingai iliustruoja stalinizmo laikotarpiu klestėjusio „socialistinio realizmo“ principus. Kaip ir dera stiliaus grynuoliui objektas išsiskiria savo masteliu, neoistoristine stilistika, sovietinės bei sporto tematikos skulptūriniu dekoru, aiškiomis, akcentuotomis urbanistinėmis ašimis. Tai pat derėtų atkreipti dėmesį į projekto liudijimą, kad jau pokario metais būta svarstymų Nemuno salą urbanizuoti ir joje pastatyti reikšmingą visuomeninės paskirties objektą. Įgyvendinus čia pateikiamą ar kokį nors kitą panašaus pobūdžio projektą, kartu su iš dalies pastatytu „Pergalės“ fabriko daugiabučių gyvenamųjų namų kvartalu galėjo būti sukurtas vienas iš didžiausių ir įspūdingiausių šios epochos architektūrinių kompleksų Lietuvoje.
***
As one of the drafts indicates, it is a graduation project of Liuda Buragaitė, dated 1951 (supervised by Feliksas Bielinskis; evaluation - excellent). The project is an excellent illustration of the principles of social realism which flourished during the Stalinian era. As it pertains to a style nugget, the object distinguishes by its scope, neo-historical stylistics, sculptural décor of Soviet and sports themes, clear and highlighted urban axes. It should also be noted that the project testifies the presence of considerations in the after-war period to urbanise the Nemunas island by building a significant public object. The implementation of one of such or similar projects, along with a partially completed quarter of multi-apartment buildings of the factory Pergalė, would have resulted in one of the largest and most impressive architectural complexes of the epoch in Lithuania.
Vaidas Petrulis